Dôležité informácie k hospitalizácii
Pacient sa prijíma na lôžkové oddelenie (LO) ŠNOP na základe objednávacieho poukazu, ktorý vystaví ambulantný lekár ŠNOP. Následne je pacientovi pridelený termín na hospitalizáciu v ambulancii alebo je pacient zaradený do zoznamu čakateľov. Akonáhle sa uvoľní miesto na LO, pacienta telefonicky kontaktujeme a dohodneme s ním termín nástupu na hospitalizáciu.
Hospitalizácia by mala byť uskutočnená do 3 mesiacov od indikácie lekárom. V prípade, že pacient v období 3 mesiacov hospitalizáciu opakovane odmietne, je pacient vyradený zo zoznamu čakateľov na hospitalizáciu a musí byť opakovane indikovaný lekárom ŠNOP.- Na hospitalizáciu sa pacient dostaví v termíne, ktorý má dohodnutý a potvrdený zo strany ŠNOP, najneskôr do 7:30 hod do prijímacej kancelárie. Zahlási sa na recepcii na 2. poschodí, kde dostane tlačivá potrebné na vyplnenie k príjmu.
- Príjem prebieha v prijímacej kancelárii, 2. posch. č.dv. B213. Dodržanie uvedeného času je dôležité pre zabezpečenie stravy a celkového chodu oddelenia.
Pacienta príjme na LO zdravotnícky pracovník a uloží ho na izbu približne o 9:30 hod. Prosíme všetkých pacientov o trpezlivosť, pretože posteľ pre nového pacienta je možné pripraviť až po odchode predchádzajúceho pacienta.
Pacient je vyšetrený lekárom LO a lekárom FRO. Po vyšetrení lekárom, sestry plnia ordinácie lekára. Ak je naordinované interné vyšetrenie, je volaný konziliárny lekár - internista.
Infúzna liečba, ak nie je z interných príčin kontraindikovaná, sa podáva v deň prijatia a rovnako aj rehabilitačné procedúry.
V deň príjmu má pacient nárok až na obed a večeru.
V prípade, že máte lekársky potvrdenú nejakú potravinovú alergiu alebo intoleranciu, predložte, prosím toto potvrdenie pri príjme na lôžkové oddelenie.
Iba na základe lekárskeho potvrdenia o potravinovej alergii alebo intolerancii Vám vieme zabezpečiť vhodnú stravu počas hospitalizácie.
V prípade neočakávaných okolností, ktoré Vám zabránia nastúpiť na hospitalizáciu, je nutné nás ihneď kontaktovať na čísle +421 918 982 130, alebo mailom na hospitalizacie@snop.sk alebo sekretariat@snop.sk .
občiansky preukaz
preukaz poistenca
doklad práceneschopnosti, ak bol vystavený
zdravotnú dokumentáciu (posledné správy od odborných lekárov- pravidelne navštevovaných, napr. kardiológ, diabetológ, neurológ, reumatológ..)
RTG dokumentáciu (RTG snímky, CD nosiče, správy z MRI, CT, denzitometrie..,)
výsledky vyšetrení (posledné laboratórne výsledky - ak boli urobené, nie staršie ako 3 mesiace)
lieky, ktoré pravidelne užívate na cca 10 dní v originálnych baleniach (v prípade užívania inzulínu - pero aj náhradnú náplň)
- domácu a cvičebnú obuv
- nočnú bielizeň
- hygienické potreby a uterák
- cvičebný úbor, plavky, župan
- ortopedické pomôcky, ktoré máte a používate
- nie je potrebné si priniesť: príbor, pohár, toaletný papier
- veľký finančný obnos
- živé kvety
- zlato a iné cennosti.
- raňajky sú podávané pacientom v čase od 07:00 do 07:30.
- obed je podávaný pacientom v čase od 11:30 do 12:00.
- večera je podávaná pacientom v čase od 17:00 do 17:30.
- prosíme používať mobilný telefón na miestach, kde jeho používaním neobťažujete iných pacientov a taktiež prosíme netelefonovať v blízkosti zdravotníckej techniky.
- Lekár o prepustení informuje pacienta alebo jeho rodinných príslušníkov najmenej 2 dni vopred.
- K prepusteniu sa pripraví prepúšťacia lekárska správa a prepúšťacia ošetrovateľská správa, lekár predpíše novonaordinované lieky počas hospitalizácie na dobu max. 30 dní užívania.
- Po prepustení sa pacient musí s prepúšťacou správou do 3 dní hlásiť u svojho praktického lekára.
- Platba za nadštandardné služby musí byť uhradená najneskôr jeden pracovný deň pre prepustením z LO.
- Službukonajúca sestra zabezpečí vydanie šatstva, osobných vecí z úschovy.
- Odvoz po ukončení hospitalizácie si pacient zabezpečuje sám, v prípade potreby službukonajúca sestra objedná na požiadanie taxík. Podľa stavu pacienta a diagnózy môže lekár, na základe indikačných kritérií daných zákonom, rozhodnúť o potrebe prevozu sanitným motorovým vozidlom.
- V deň prepustenia pacient má nárok iba na raňajky a izbu opustí najneskôr do 8:00 hod., aby ju personál včas mohol prichystať novému pacientovi.
- V prípade, že pacient potrebuje čakať na odvoz, je mu umožnené zostať v jedálni LO.
- Ak dôjde k zmene v pokynoch pri ukladaní pacienta na lôžko (napr. pre zhoršenie zdravotného stavu pacienta) vedúca sestra LO, resp. ňou poverená osoba bude pacienta informovať.