Systém kvality
Od roku 2007 je v nemocnici zavedený systém manažérstva kvality. V roku 2010 nemocnica 1x obhájila integrovaný manažérsky systém (IMS), v roku 2013 sa nemocnica stala víťazom súťaže Národná cena SR za kvalitu a v súčasnosti, v októbri 2022 nemocnica opakovane úspešne zrecertifikovala zavedený IMS.
Vízia nemocnice:
- moderné a stabilné zdravotnícke zariadenie tvorí spokojný pacient/klient + spokojný zamestnanec + spokojný manažment v bezpečnom pracovnom, etickom, protikorupčnom, informačno-technologickom a životnom prostredí.
Hlavný záväzok:
- poskytovanie kvalitnej zdravotnej starostlivosti s prednostným zameraním na pacientov a klientov s problémami oporno-pohybovej sústavy a dosahovanie vysokej miery spokojnosti pacientov, klientov a zamestnancov v prostredí, ktoré je bezpečné z hľadiska podpory a ochrany zdravia, pracovného a životného prostredia, etického a protikorupčného správania a informačno-kybernetickej bezpečnosti.
Základná stratégia:
- rozšírenie palety výkonov v ambulantnej, rekondičnej a jednodňovej zdravotnej starostlivosti v odbore ortopédia a plastická chirurgia,
- rozvoj medziľudských vzťahov a spokojnosti pracovníkov v pracovnom prostredí,
- zabezpečenie vysokej kvality služieb a zvyšovanie spokojnosti pacientov pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti,
- dôraz na sústavné vzdelávanie pracovníkov a externých zákazníkov (lekári, študenti) a rozvoj ich zručností,
- zodpovedná spolupráca so zainteresovanými stranami,
- modernizácia prístrojového a priestorového vybavenia.
Kontext nemocnice
Vonkajší kontext nemocnice môžeme definovať:
- v podobe politického, právneho, regulačného, finančného, technologického, ekonomického, prírodného, životného prostredia, kultúrneho, sociálneho, bezpečného zdravého pracovného a konkurenčného prostredia na medzinárodnej (prostredie Európskej únie), národnej (prostredie Slovenskej republiky), regionálnej (prostredie Bratislavského kraja) a miestnej úrovni (Bratislava).
- vo vzťahu ku konkurenčným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, zmluvným partnerom a dodávateľom a externým zainteresovaným stranám,
- v nadväznosti na nové poznatky, legislatívne opatrenia a ich vplyv na poskytovanie zdravotnej starostlivosti, životné prostredie, zdravie a bezpečnosť zamestnancov a pacientov.
Vnútorný kontext nemocnice môžeme definovať cez:
- vedenie nemocnice (riaditeľ, námestník OLPS, OOS, OEP a manažment), ktoré je spoločne alebo jednotlivo zodpovedné za riadenie nemocnice, organizačnú štruktúru, role a zodpovednosti, politiku IMS, ciele IMS a stratégie, zdroje, ktoré sú vytvorené na ich dosiahnutie,
- jednotlivých zamestnancov nemocnice, ktorí disponujú potrebnými schopnosťami a zručnosťami, či už z hľadiska zdrojov a znalostí tak, aby naplnili požiadavky poskytovania zdravotnej starostlivosti v odbore ortopédia, ortopedická protetika, rehabilitácia, vnútorné lekárstvo a geriatria,
- pacientov a klientov,
- informačné systémy, informačné toky a rozhodovacie procesy (formálne i neformálne), interné zúčastnené strany a vzťahy, predstavy a hodnoty s nimi spojené,
- kultúru a znalosti nemocnice, normy, smernice a procesy identifikované nemocnicou a formu a rozsah zmluvných vzťahov.